Leki nasercowe, a popęd seksualny

0
22

Pozostajemy w temacie seksu. Ostatnim wpisem przedstawiłam Wam, że każdy z wadą serca może korzystać z przyjemności jaką jest seks. Dzisiaj porozmawiamy trochę o wpływie leków nasercowych na popęd seksualny.

Tematem zainteresowałam się poniekąd dzięki komentarzowi jednej z czytelniczek. Wspomniała, że pomimo swojego młodego wieku wcale nie ma ochoty na seks. U mnie również z tym popędem seksualnym różnie bywa. Początkowo myślałam, że to poprzez leki antykoncepcje (chociaż jeśli są dobrze dobrane to powinno być wszystko w porządku). Jednak mimo najpierw stosowania leków osłonowych, a następnie całkowitemu odstawieniu tabletek sytuacja się nie poprawiła. Dzisiaj jestem już bez antykoncepcji ponad 2 lata i temat braku popędu pozostaje.

Zasięgnęłam więc informacji z sieci i jak się okazuje leki nasercowe mogą mieć na to bezpośredni wpływ.

Wpływ leków na popęd seksualny

Niektóre z leków nasercowych mogą mieć na niego bezpośredni wpływ. Jedną z grupy leków, które działają negatywnie na popęd seksualny są beta-blokery. Jak już dobrze wiecie stosowałam jeden lek z tej grupy. Wyjaśnijmy może ich działanie na mężczyźnie, ponieważ tak będzie bardziej czytelniej i łatwiej do zrozumienia. Leki z grupy beta-blokerów obniżają ciśnienie w tym również w penisie. Wzwód u mężczyzny to nic innego, jak napływ krwi do prącia. Jeśli więc mamy obniżone ciśnienie poprzez przyjmowany leki penis nie wypełnia się krwią. Niektóre leki nasercowe mogą, więc prowadzić do zaburzeń erekcji.

Z czasem stosowania leków lekarz może dobrać dawkę tak, aby te zaburzenia nie występowały. Przez co problemy natury łóżkowej zostaną rozwiązane.

Lekarze zazwyczaj jednak odradzają pacjentom kardiologicznym stosowanie leków na popęd seksualny, ponieważ mogą one reagować z lekami nasercowymi. Wtedy pozostają już tylko domowe sposoby na pobudzenie zmysłów.

Zaburzenia erekcji to nie zawsze to samo?

Istnieje powiązanie pomiędzy zaburzeniami erekcji, a chorobami serca. Nie każde zaburzenia erekcji to zaburzenia popędu seksualnego. Jeśli pojawiają się takowe w Twoim życiu lub życiu Twojego partnera lepiej zbadać się w kierunku chorób serca. Bowiem problemy sercowe objawiają się po 3 latach od pojawia się zaburzeń erekcji.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here